WORKSHOPS

Primera sessió (04/06/2025)
Laia Alguacil Mir
Coordina:
Laia Alguacil Mir
Universitat Autònoma de Barcelona
Taller: La evaluacion de habilidades prácticas con realidad virtual, simulaciones y gamificación [L'avaluació d'habilitats pràctiques amb realitat virtual, simulacions i gamificació]
De 17:00 a 18:30
Resum:

Els educadors són considerats la “columna vertebral” per preparar amb èxit els ciutadans per aprofitar un món globalitzat i interconnectat. Quan es va instaurar el confinament als campus universitaris i es va fer imprescindible el canvi d'una avaluació presencial a una digital, els docents van enfrontar una sèrie de desafiaments i van haver d'adaptar immediatament les seves pràctiques. Davant d'aquest escenari s'ha vist imprescindible canviar l'enfocament pedagògic cap a un de més autèntic, sostenible i eficaç.
A través del projecte D-Eva "Avaluació d'habilitats pràctiques amb tecnologies digitals en la formació del professorat", s'han desenvolupat diferents productes per ajudar totes les persones formadores a proposar pràctiques avaluatives que incloguin activitats en què s'aprofitin les tecnologies emergents com les simulacions, la gamificació i la realitat virtual. Aquestes solucions estan elaborades per fer una avaluació formativa sobre diferents competències o habilitats pràctiques com actuar en casos de bullying, autoavaluació del llenguatge corporal o com gestionar el temps de manera efectiva.
En aquest taller, els participants testejaran les solucions digitals creades al projecte i coneixeran els punts clau necessaris per desenvolupar les seves pròpies solucions amb eines de fàcil accés i ús. A través d'activitats pràctiques i col·laboratives, els assistents podran experimentar de primera mà com poden transformar aquestes tecnologies l'avaluació d'habilitats pràctiques, fent-la més interactiva, atractiva i efectiva.

José Luis Alonso Andreano
Coordina:
José Luis Alonso Andreano
Mondragon Unibertsitatea
Responsable de l'Equip d'IT en estratègies d'aprenentatge a les organitzacions
Generando la cultura de aprendizaje que queremos en nuestra organización [Generant la cultura d'aprenentatge que volem a la nostra organització]
De 17:00 a 18:30
Resum:

L'objectiu del taller és experimentar amb un procés (express) de relleu generacional. Definint un pla dacció per a la seva execució. Això permetrà a les persones participants entendre quines són les variables que influeixen en la gestió del coneixement en un procés de relleu generacional i comptar amb un prototip de procés.
Amb això, les persones participants comptaran amb petites píndoles d'inspiració, espais de debat i cocreació per treballar els aspectes següents: Conèixer l'algorisme del relleu generacional, Identificar coneixements claus i crítics, Utilització d'IAG per a la transmissió del coneixement, Lliçons apreses i Aplicació de l'algorisme.

Daniel Berdala Estruch
Coordina:
Daniel Berdala Estruch
El Gimnàs de les Arts
Gerent
Desobeir la IA
De 17:00 a 18:30
Resum:

Nous camins d'aprenentatge, Intel·ligència Emocional Col·lectiva i participació social en el desenvolupament dels professionals i les seves organitzacions, camí d’aconseguir una humanització cada dia més important.

El leitmotiv se centrarà en el valor de com utilizar la IA, que es preductiu, en el treball diari. Comparar-ho amb la nostre intel·ligència, amb la nostre humanitat, individual i col·lectiva. Treballarem la participació social en el desenvolupament de les seves organitzacions.

Daniel Berdala explica qui és ell i per què treballaran amb l'art plàstic com eina projectiva.

Ser imprevisibles, emocionar, aixó és el que ens diferenciarà de les màquines, dels seus logaritmes. Al final será tot igual i cal ser diferents. Aquest valor és el que treballarem. Ser més humá que mai.

© 2025 Universitat Autònoma de Barcelona - Tots els drets reservats

Diseño y desarrollo:   Diseño y desarrollo: Estudio Sicilia