CONFERÈNCIES

¿Seguirán siendo personas las personas 5.0? [Seguiran essent persones les persones 5.0?]

El liderazgo humanista e impacto de la inteligencia artificial [El lideratge humanista i impacte de la intel·ligència artificial]

AI and assessment [Avaluació i IA]

La IA ho canvia tot. Canvia la naturalesa mateixa del treball, així com per què, què i com aprenem. També canvia per què, què i com avaluem. Donald explicarà per què la IA s'ha convertit en una provocació a l'avaluació a l'educació i al lloc de treball. Ha exposat els punts febles d'una avaluació inadequada, en gran part basada en textos. Tanmateix, quan el veiem com el nostre amic i no el nostre enemic, la provocació esdevé un estímul útil per a la reflexió, el canvi i l'acció. Donald explicarà per què ha de canviar l'avaluació, amb exemples reals d'ús de la IA amb aprenents reals en institucions i organitzacions reals.
Avances y retos de la creación y gestión del conocimiento en la época de la superabundancia informativa y de la Inteligencia Artificial [Avenços i reptes de la creacionista i gestió del coneixement en l'època d'abundància informativa i la IA]

La aportación se centra en el estudio de las contribuciones científicas de los siete Congresos EDO celebrados desde 2010, analizando tanto el presente como las perspectivas futuras. Jesús Martínez Marín y Joaquín Gairín presentarán líneas de desarrollo y temas relevantes para el estudio y transferencia del conocimiento científico y profesional. Se considerarán nuevas variables informacionales que han saturado la capacidad de atención individual y organizacional, y el papel decreciente de congresos y revistas especializadas como espacios privilegiados de conocimiento. El objetivo es reflexionar sobre cómo posicionar el conocimiento generado como relevante, atractivo y útil para los y las profesionales interesadas.