WORKSHOPS

Primera sessió (17/05/2023)
Daniel Berdala
Coordina:
Daniel Berdala
Consultoria Berdala
Gerent
Gestió del talent i el capital humà a les organitzacions. Nous formats d'aprenentatge, intel·ligència col·lectiva i participació social en el desenvolupament dels professionals i les seves organitzacions
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 3.02 - 3ª planta CEJFE
Resum:

El leitmotiv del taller se centra en el valor de treballar en grup, la intel·ligència col·lectiva i la participació social en el desenvolupament dels professionals i les seves organitzacions, fent diferents treballs creatius.

- Pinta la teva targeta de presentació: un exercici d'escalfament, per expressar allò que ens representa.

- Pintem com estem en el nostre departament: en una tela, expressarem via l'abstracció, com ens veiem en el nostre lloc de treball.

- Treballem la pintura mural: quin futur volem? El taller acaba amb una explicació de les idees que hem dit i pintat i un resum del treballat.

Daniel Terrin Steven Wallace
Coordina:
Daniel Terrin
Drive to Improve
Agile Coach
Steven Wallace
Drive to Improve
Agile Coach
Pensamiento Sistémico – Cómo los diagramas causales pueden ayudar al aprendizaje organizacional [Pensament Sistèmic – Com els diagrames causals poden ajudar a l'aprenentatge organitzacional]
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 4.14 - 4ª planta CEJFE
Resum:

Quan prenem decisions, estem contínuament operant sobre el primer nivell de pensament. És a dir, busquem reaccions immediates a les nostres accions. El pensament sistèmic pot ajudar-nos a prendre millors decisions i entendre com altres efectes, aparentment no relacionats, poden aparèixer en el moment en el qual un canvi s'introdueix en un sistema.

En aquest taller introduirem el pensament sistèmic utilitzant un llenguatge no tècnic i exemples. Durem a terme una activitat per a ajudar a practicar amb un cas real com funciona el pensament sistèmic. Després de l'exemple pràctic, ens concentrarem a practicar amb diagrames causals com a eina base per a continuar aprenent sobre pensament sistèmic. Mitjançant la creació d'aquests diagrames, els participants tindran una eina fàcil de fer servir i aplicar de manera immediata, ajudant-los així en la seva presa de decisions.

Podran identificar possibles palanques per a facilitar els canvis que estan buscant, així com possibles efectes difícils de predir que podrien sorgir en aplicar els canvis dins del sistema.

Sílvia Marteles
Coordina:
Sílvia Marteles
Ilopsys
Psicòloga-Coach
Descubre los Objetivos de Desarrollo Interno (IDG's): Una mirada innovadora a la Agenda 2030 y a la con(s)ciencia organizacional [Descobreix els Objectius de Desenvolupament Intern]
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 3.05 - 3ª planta CEJFE
Resum:

El model dels Objectius de Desenvolupament Intern (IDGs) proposa el conjunt d'habilitats i qualitats necessàries per a abordar amb èxit els problemes socials complexos, en particular aquells identificats en l'Agenda 2030 de Nacions Unides i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Les persones, organitzacions i territoris han de mirar-se cap a dintre per a connectar i mobilitzar els recursos interns, promovent el benestar.

 

Aquesta proposta neix a Suècia en 2019 amb el "Growth That Matters Manifesto" i des de llavors ha involucrat a actors públics, privats i de l'Acadèmia de diferents continents per a fer extensiu aquest model. Investigadors d'alt nivell com Peter Senge, Otto Scharmer o Roger Keenan donen suport a aquesta iniciativa. Aquest model és resultat d'una consulta global a investigadors, consultors, agents de desenvolupament de tot el món que han fet un exercici d'intel·ligència col·lectiva en la identificació, selecció i acord sobre quins haurien de ser les qualitats i habilitats de desenvolupament intern: Són 23 i estan vertebrades en 5 pilars: Ser, pensar, relacionar-se, col·laborar i actuar.

 

En aquest taller, presentarem el model i farem un breu recorregut pràctic per cadascun d'aquests pilars, utilitzant diferents mirades i eines.

Sònia Miguel Zamora
Coordina:
Sònia Miguel Zamora
Calidoscopi
CO -CEO
El liderazgo en 4D [El lideratge en 4D]
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 3.06 - 3ª planta CEJFE
Resum:

El lideratge és un concepte àmpliament conceptualitzat i utilitzat. Hi ha moltes teories que ens en parlen, des del lideratge situacional fins al lideratge humanista, totes les teories imaginables aporten elements de valor.


El Calidoscopi treballa amb un model en 4 dimensions en què s'aborda cada faceta des del repte que planteja:


- El carisma i la singularitat. Oferir per a obtenir.

- El pragmatisme. Legitimar per a preservar.

- La visió. Renunciar per a evolucionar.

- L'emoció. Confrontar per a relacionar-se.


El model funciona com un sistema.
El taller treballarà aquestes 4 dimensions amb una proposta participativa, en la que des de les necessitats plantejades per cada una de les persones assistents, se les interpel·la, els aporta focus i possibilita canvis de forma ràpida. No en surts igual que has entrat.

José Luis Alonso Andreano
Coordina:
José Luis Alonso Andreano
Mondragon Unibertsitatea
Professor
Generando la cultura de aprendizaje que queremos en nuestra organización [Generant la cultura d'aprenentatge que volem en la nostra organització]
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 1.01 - 1ª planta CEJFE
Resum:

L'objectiu del taller és comprendre les dimensions que conformen la cultura d'aprenentatge d'una organització amb la finalitat de definir els valors que es volen promoure i la seva translació en comportaments, símbols i sistemes. Això permetrà a les persones participants concretar el concepte, moltes vegades abstracte de la cultura de l'aprenentatge a un petit full de ruta per a la transformació de l'organització. Per a això les persones participants treballessin de manera activa en tres punts.
- Conèixer les dimensions de la cultura d'aprenentatge en una organització que aprèn: la cultura, i en concret la cultura d'aprenentatge en les organitzacions, ve caracteritzada per una sèrie de dimensions que influeixen en aquesta. En el taller es descriuran amb la finalitat de reflexionar entorn de la situació de cadascuna d'elles en la mateixa organització.
- Definir els comportaments, símbols i sistemes: els valors d'una organització, allò que defineix un tipus o un altre de cultura, ve marcada pels valors d'aquesta. Al seu torn, aquests valors venen marcats pels comportaments (el que les persones de l'organització fan), els símbols (allò a què se li atorga importància, es premia o es castiga) i els sistemes (processos i tecnologia principalment). En el taller es treballarà sobre com actuar sobre aquests aspectes per a generar els valors que cada organització vulgui promoure darrere d'un tipus o un altre de cultura d'aprenentatge.
- Generar el full de ruta: a partir del treball realitzat en les dues primeres parts del taller, es definirà un petit full de ruta que permeti plasmar com fer aquest canvi de la cultura actual a la desitjada.

Marion Suffert Mireia Calmell Mas
Coordina:
Marion Suffert
Consultoria VASIS CONSEIL
Sòcia fundadora
Mireia Calmell Mas
MACBA
Responsable de RRHH
Experiencia práctica de inteligencia colectiva en el MACBA (El grupo de codesarrollo profesional) [Experiència pràctica d'intel·ligència col·lectiva al MACBA (el grup de codesenvolupament professional)]
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 1.04 - 1ª planta CEJFE
Resum:

Es tracta de facilitar un debat sobre la implementació del model de desenvolupament professional en organitzacions, mitjançant un testimoni i experimentació.
El taller té dos focus: testimonial i pràctic.
• Un focus testimonial, a través del cas de l'èxit al Museu d'Art Contemporani a Barcelona (MACBA).
• Un enfocament pràctic: mitjançant un exercici d'intel·ligència col·lectiva, amb els participants del taller.
L'equip VASIS CONSEIL juntament amb el cap de RRHH del MACBA explicarà la seva experiència en la implementació de grups de codesenvolupament en l'organització. En el marc d'un projecte per iniciar una política de gestió de talents en un entorn públic.

A la segona part del taller, el model de codesenvolupament serà experimentat pels participants del grup.

Joan Corbalán
Coordina:
Joan Corbalán
Impulstalent.com
Empresari, Formador i Consultor d'Empreses
Claus sistèmiques a les organitzacions
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 1.03 - 1ª planta CEJFE
Resum:

Com aplicar la mirada sistèmica: per obtenir la informació "inconscient" que hi ha a l'organització? Això no es pot palpar o mostrar en una anàlisi de dades.


Perquè si m'expliques el que ja saps només et podré assessorar sobre el que ja coneixes, però el treball sistèmic fa el contrari, et dona la informació oculta, que és clau per a l'organització. La visió sistèmica permet posar al descobert i observar els patrons de funcionament en l'estructura d'una empresa/organització, i a la vegada és una eina clau per a la presa de decisions, oferint l'oportunitat de comprendre, corregir-los i detectar necessitats i moviments, que són al camp d'informació inconscient del sistema, establint possibles vies de solució. D'aquesta manera, l'accés al coneixement de les diferents dimensions d'una organització possibilita la presa de decisions complexes en un període de temps breu, evitant processos llargs i onerosos.

Cristina Mercader Juan Georgeta Ion
Coordina:
Cristina Mercader Juan
Universitat Autònoma de Barcelona
Professora Lector Serra Hunter
Georgeta Ion
Universitat Autònoma de Barcelona
Professora Titular
La evaluación de habilidades prácticas con realidad virtual, simulaciones y gamificación [L'avaluació d'habilitats pràctiques amb realitat virtual, simulacions i gamificació]
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 4.09 - 4ª planta CEJFE
Resum:

Els educadors són considerats la “columna vertebral” per preparar amb èxit els ciutadans per aprofitar un món globalitzat i interconnectat. Quan es va instaurar el confinament als campus universitaris i es va fer imprescindible el canvi d'una avaluació presencial a una digital, els docents van enfrontar una sèrie de desafiaments i van haver d'adaptar immediatament les seves pràctiques. Davant d'aquest escenari es va veure imprescindible canviar l'enfocament pedagògic cap a un de més autèntic, sostenible i eficaç.

A través del projecte D-Eva "Avaluació d'habilitats pràctiques amb tecnologies digitals en la formació del professorat", s'han desenvolupat diferents productes per ajudar les persones formadores a proposar pràctiques d’avaluació que incloguin activitats en què s'aprofitin les tecnologies emergents com les simulacions, la gamificació i la realitat virtual. Aquestes solucions estan elaborades per fer una avaluació formativa sobre diferents competències o habilitats pràctiques com actuar en casos de bullying, autoavaluació del llenguatge corporal o com gestionar el temps de manera efectiva.

En aquest taller, els participants testejaran les solucions digitals creades al projecte i coneixeran els punts clau necessaris per desenvolupar les seves pròpies solucions amb eines de fàcil accés i ús.

Carme Bonet Anglarill
Coordina:
Carme Bonet Anglarill
Facilitación Sistémica
Consultora
Promover e impulsar la curiosidad [Promoure i impulsar la curiositat]
De 17:30 a 19:30
Lugar: Aula 4.03 - 4ª planta CEJFE
Resum:

Vivim en un context de transformació cultural que fixa la mirada en el progrés de les persones que, amb el seu talent, contribueixin a l’evolució de tota la comunitat.

Però aquesta capacitat de creixement, ADN de l’ésser humà, topa amb més d’un escull: els ecosistemes laborals dificulten el treball cocreatiu, la curiositat no és atractiva, vivim amb por la incertesa i el caos...

En aquest taller aprendrem a desafiar l’statu quo per explorar possibilitats que connectin amb la mentalitat de creixement; activarem la curiositat per navegar en la incertesa i respondre de manera brillant a l’escassedat de la mentalitat fixa, i adquirirem competències com la flexibilitat, que ens habilita per incorporar diferents perspectives, i la creativitat, al servei de la millora de les relacions i l’organització a la feina.

Serem evolució al servei de la comunitat.

Ignasi Alcalde
Coordina:
Ignasi Alcalde
IA - From data to Knowledge
ChatGPT I Formación básica para principiantes (ChatGPT - Formació bàsica per a principiants)
De 17:30 a 19:30
Lugar: Sala d'Actes CEJFE
Resum:

Darrerament, hi ha hagut molt de rebombori al voltant de ChatGPT, i és possible que tingueu curiositat per saber què és i com us pot beneficiar. Amb aquesta activitat , descobriràs com ChatGPT, una dels IA més avançades desenvolupades per
OpenAI, esta revolucionant la manera de treballar. En aquesta activitat explorarem la història sobre el llançament de ChatGPT, incloent com van respondre gegants tecnològics com Google, Meta i Baidu. Explorarem sobre les tecnologies en què es basa ChatGPT, per entendre millor per què respon de la manera que ho fa i les seves capacitats i limitacions. Començarem a interactuar amb ChatGPT, formulant preguntas e interpretar les seves respostes. Finalment parlarem del problemes ètics i pràctics que han sorgit amb aquesta nova tecnologia, ja que les respostes de ChatGPT poden ser incorrectes.

© 2024 Universitat Autònoma de Barcelona - Tots els drets reservats

Diseño y desarrollo:   Diseño y desarrollo: Estudio Sicilia