CONVERSES TEMÀTIQUES

Segona sessió (18/05/2023)
Conversa temàtica: La incorporación de la perspectiva de género en la gestión estratégica de personas y los nuevos modelos de aprendizaje
Moderador(s): Carmen Seisdedos Alonso
De 9:30 a 11:00
Lugar: Aula 3.05/3.06 - 3ª planta CEJFE
Continguts:

Es tracta d'identificar bretxes de gènere i dissenyar estratègies formatives que ajudin a eliminar les bretxes de gènere en diferents àmbits:
- La representació de les dones als processos formatius. Es tracta de potenciar una presència equilibrada de dones autores, formadores, dinamitzadores i ponents, entre altres rols que sostenen els espais de formació.
- Incorporar la transversalitat de gènere en polítiques transversals com és la contractació o la pressupostació pública.
- Aprofundir en les anàlisis estadístiques que impliquen obtenir dades desagregades per sexe i aprendre a elaborar indicadors de gènere.
- A les polítiques sectorials és important aprendre a incorporar la perspectiva de gènere des del diagnòstic a la planificació i l'avaluació de la política de què es tracti.
A les polítiques de recursos humans és imprescindible conèixer les bretxes per poder intervenir amb actuacions que minimitzin aquestes bretxes. Ens referim a les diferències en la carrera horitzontal i vertical, la bretxa salarial i sobretot les diferències en matèria de conciliació i coresponsabilitat.

Ponents:

Maria Amor Sánchez de Ron (INAP)

Elena Perez Fernández (Ajuntament de Barcelona)

Eulàlia Pla Rius (EAPC)

Maria Dapena Gómez (Ajuntament de Vigo)

 

Conversa Temàtica: ¿Última oportunidad? Una nueva metodología para problemas recurrentes: el valor estratégico y la importancia de la transferencia del aprendizaje al puesto de trabajo.
Moderador(s): Israel Pastor
De 11:30 a 13:30
Lugar: Aula 3.05/3.06 - 3ª planta CEJFE
Continguts:

La conversa temàtica abordarà dos dels problemes de la formació corporativa en l'àmbit públic que s'identifiquen de forma recurrent: el valor estratègic de la formació i la seva transferència al lloc de treball.

Es tracta de problemes sobre els quals s'ha treballat extensament i dels que hi ha una àmplia bibliografia. Això no obstant, els esforços realitzats no han estat a l'alçada de les expectatives dipositades. L'aplicació pràctica resultant s'ha quedat en esforços aïllats que no han permès escalar les iniciatives implementades. Per a l'any 2023, l'INAP, dins del programa d'Innovació docent (Estratègia d'Aprenentatge de l'INAP 2023-2024), posarà en marxa noves iniciatives, entre les quals els anomenats Grups de Resposta que treballaran sobre aquests temes amb la metodologia del LIP (Laboratori d'Innovació Pública de l'INAP) i per al desenvolupament dels quals -i per a tota la comunitat d'aprenentatge en general- serà de gran ajuda establir un debat obert sobre aquests aspectes al Congrés EDO 2023.

 

Coordina: Patricia Pérez Dios (INAP)

Ponentes: Nieves Aliagas Gil (Ministerio de Industria Comercio y Turismo), Enric Herranz (Diputación de Barcelona) i Sylvia Alonso Codina (EAPC).

Tercera sessió (19/05/2023)
Conversa temàtica: Aplicaciones prácticas en la gestión del desconocimiento.
Moderador(s): Jesús Martínez Marín
De 9:30 a 11:30
Lugar: Sala d'Actes ICAB
Continguts:

És a la segona década del segle XXI, coincidint amb l'eclosió d'Internet i de les xarxes socials, quan es dibuixa amb tota la virulència de les dues línies antagòniques sobre l'impacte de la tecnologia. Per un lado, els tecnopesimistas (liderados per les tesis de Nicholas Carr, a la seva obra seminal Superficiales de 2011; i, per un altre, els tecnooptimistes, que confien en la capacitat social d'adaptació progressiva i adequada.
Recentment, apareix una tercera via que fa confluir les dues tendències anteriors i la senyal que és compatible amb el benefici que informa l'impacte tecnològic quan s'introdueixen els ajustos necessaris. La tesis de Daniel Innerarity en la seva obra Gestión del Desconeixement (2022) apunta ya algunes claus pràctiques.
La charla temática abodarà, a més, els nous paràmetres relacionats amb un ús més conscient de la tecnologia; la necessària millora en capacitat de nous (i més exigents) processos cognitius (atenció, concentració i pensament crític) i la introducció de noves eines per a la presentació, filtrat i contextualització de la informació (la curació de continguts personals i organitzacionals, la visualització). de la informació, etc.).
S'exploraran, també, els aspectes implicats i el seu impacte, en les tradicionals disciplines de la gestió del coneixement, de la formació, de l'aprenentatge i del desenvolupament de persones i organitzacions. Finalment, aprofitant la intel·ligència col·lectiva de les persones assistents al congrés es debatran i mostraran les seves millors pràctiques.

 

Ponents: 

Jesús Martínez (CEJFE)

Carme Bonet Anglarill (CEJFE)

Jordi López-Camps (Autónomo)

Manel Muntada (CEJFE)

© 2024 Universitat Autònoma de Barcelona - Tots els drets reservats

Diseño y desarrollo:   Diseño y desarrollo: Estudio Sicilia